Tuesday, September 22, 2015

Mój pierwszy szklany naparstek millefiori

O technice millefiori pisałam już jakiś czas temu, przy okazji prezentowania modelinowych naparstków z Meksyku.

Millefiori powstaje poprzez wytwarzanie wielokolorowych szklanych lasek, które są rozciągane pod wpływem bardzo wysokiej temperatury. Dzięki temu, w przekroju powstają drobne, wielobarwne wzory.

Millefiori jest bardzo starą techniką produkowania szkła. Elementy świadczące o wytwarzaniu produktów zdobionych w tej sposób pochodzą z archeologicznych znalezisk z Irlandii z VIII wieku oraz Anglii z VII wieku. W okresie do XVIII wieku utracona została wiedza techniczna dotycząca wytwarzania millefiori. Produkcję wznowiono w XIX wieku. Twory z kolorowego szkła powstawały we Włoszech, Francji i Wielkiej Brytanii.

Z tego, co udało mi się ustalić mój nowy naparstek powstał w szkockiej wytwórni Caithness Glass, która założona została w 1961 roku. Jak Wam się podoba?


http://naparstek.com.pl/
*  *  *
Do napisania artykułu wykorzystałam informacje z Wikipedii.
Zdjęcia, wykorzystane w tym artykule są moją własnością.
Proszę o niewykorzystywanie tekstów i zdjęć bez mojej zgody.
W razie jakichkolwiek pytań, proszę o kontakt drogą elektroniczną.

10 comments:

Francisco Manuel Carrajola Oliveira said...

Belo magnifico dedal.
Um abraço e continuação de uma boa semana.

mallaneska said...

Śliczne , mam dwa w swojej kolekcji.
Przy okazji mnie naprostowałaś , bo gdzieś w necie doczytałam zupełnie co innego,że te kolorowe kwiatuszki są z Fimo a tylko zatopione w szkle .
Dzięki za informacji i muszę wnieść poprawki :)

Agnieszka said...

Cieszę się, że notka się przydała :) Ja mam te meksykańskie, o których też tutaj wspominam i one po prostu są z modeliny, więc może na jakieś przekłamanie się natknęłaś. Pozdrowienia!

imawe said...

Śliczny nabytek!
Pozdrawiam serdecznie

Unknown said...

Ja rowniez mam 2 w swojej kolekcji, ale nie czerwone.Piekny okaz :).

Elisabete said...

Amazing!
Kiss

Ирина(Ирика) said...

Оооо,мне такие очень нравятся!!!Напоминают леденцы)))

Xymcia-dm said...

Super jest ten naparstek !!! Widziałam jakie cuda robią
tą techniką ale nie przyszłoby mi do głowy ,że również
naparstki wow ;) Uściski ;)

Anek73 said...

Piękny!

izachica111 said...

Pierwszy i zapewne będą kolejne naparstki. Twoja kolekcja coraz bardziej jest urozmaicona.

Post a Comment

Bardzo dziękuję, że do mnie zaglądasz i zostawiasz kilka słów od siebie.
It's nice to see you return and leave your comments.

Related Posts with Thumbnails
 
speedbloggertemplate.co.cc. Powered by Blogger.com